Vakantieverhalen enzo - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu Vakantieverhalen enzo - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu

Vakantieverhalen enzo

Blijf op de hoogte en volg Geralde

14 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Eindelijk weer een verslag! Ik weet niet waarom, maar de website deed het bij mij niet, dus ik kon helaas geen verslagen schrijven. Bereid je voor op een lang verslag, want ik heb weer veel te veel leuke dingen meegemaakt de afgelopen tijd.

Mijn laatste verslag was van net voor de kerstvakantie, dus een periode van afsluiten. Laatste seminars, laatste volleybaltrainingen en laatste volleybalwedstrijd. Die speelde we thuis en verloren helaas na de eerste twee sets gewonnen te hebben. We waren erg dichtbij, dus ik baalde als een stekker! Helaas pindakaas. Gelukkig was er ’s avonds een kerstdiner van de volleybalclub om het toch nog goed af te sluiten.

Schotland! Dat was daarna aan de beurt en kan ik kort samenvatten: GEWELDIG! Met ons witte Opel Corsaatje aan de verkeerde kant van de weg rijden was al een uitdaging op zich. Aangezien we behoorlijk veel verzekering moesten betalen voor iedere chauffeur heb ik zelf niet gereden, maar hierdoor kon ik mooi extra veel uit het raam kijken. Wat een prachtig land! Het was ongeveer 5 uur rijden van Hull naar Glasgow, dus dat was goed te doen. ‘s Avonds eerst even door Glasgow gelopen wat natuurlijk helemaal verlicht was voor kerst. Nog even wat gedronken in het hostel en naar bedje toe, want er stond een drukke dag op het programma. Na wekker drie ook was afgegaan moesten we echt ons bedje uit, maar het vroege opstaan was het waard. In een 16-persoons busje voor ons 4 hadden we een privétour van Glasgow naar Inverness en weer terug. De Highlands is één van de mooiste gebieden die ik tot nu toe gezien heb, vooral omdat alles nog natuur is. We hebben een bespookt hotel gezien van 300 jaar met een pub waar Gerard Butler regelmatig komt, Loch Ness, Loch Lomond, héél veel natuur, dorpjes, nog meer dorpjes, de brug uit Harry Potter, Haggis geproefd en nog meer. Druk dagje, maar wel een hoogtepuntje :) Foto’s staan op mijn Facebook en zijn, al zeg ik het zelf, zeker het bekijken waard. De volgende dag alwéér om 7 uur ontbijten, maar nu geheel vrijwillig. Eerst naar Stirling om het kasteel te bekijken en daarna nog even een paar uurtjes naar Edinburgh. Mooi, mooier, mooist en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Zoals jullie aan dit enorme verhaal zien heb ik het erg naar mijn zin gehad.

Toen was het tijd voor twee dagen studeren. Slechts twee dagen, want volgende tripje stond alweer op het programma: Londen! Samen met Carolien en Marieke, twee studievriendinnen uit Utrecht weer lekker rondgestruind in Londen. Tussendoor nog even koffie (chocomel dus) gedronken met Manon. Het was super gezellig om de meiden weer te zien en ook dit was helemaal geslaagd!

Vanuit Londen mocht ik door naar mijn agendapuntje: Nederland! Het was een hele drukke week wat vooral bestond uit het ontmoeten van mensen en eten afgewisseld met wat studeren. Eerste kerstdag lekker gegourmet met oma, lekker met satésaus! Tweede kerstdag eerst gebruncht in de Roode Schuur en toen door naar de familie Hahn voor nog een gourmet sessie. Erg veel eten dus in goed gezelschap dus kerst was top. Daarna nog twee dagen op schaatskamp geweest en toen was het alweer tijd om alles in te pakken. Vliegtuig terug naar Londen, want hier heb ik Oud&Nieuw gevierd! Het vuurwerk was super, echt super mooi. Er waren ongeveer een 250.000 mensen dus het was ook super, echt super druk. Op nieuwjaarsdag een keer geen mensen langs, maar kijken naar mensen die langs ons kwamen lopen: de Nieuwjaar parade. Samen met Nathalie en Pernille ruim 3 uur gekeken naar Amerikaanse cheerleaders en fanfares afgewisseld door lokale organisaties die verkleed waren. Voor de rest weer veel rondgewandeld en op 2 januari weer de bus terug naar Hull genomen. Nathalie was gezellig meegekomen dus die heb ik Hull laten zien en toen was de deadline voor de essays ineens erg dichtbij. Veel (lees: héééél veel) stress en een nacht niet slapen later had ik mijn essay nog steeds niet af. Pernille was mijn redding, want die heeft mijn essay afgemaakt zodat ik het nog binnen 24 uur kon inleveren. De andere twee waren wel op tijd en toen was het ineens klaar
.
Alle stress vloeide weg en sindsdien weinig nuttigs gedaan. We hebben veel films gekeken en om het ons comfortabel te maken hebben we de matrassen naar beneden gehaald. Dit beviel goed, dus uiteindelijk hebben ze daar 5 dagen gelegen en heb ik dus samen met Pernille en Louise in de keuken geslapen. Groot gelijk als je je nu af vraagt of we wel sporen, maar het was wel erg gezellig.

Driemaal is scheepsrecht, dus nog maar een keer naar Londen geweest. Deze keer met Betul en Elnaz waarmee ik mijn Law&Economics presentatie heb gedaan. Elnaz woont in Londen en is té enthousiast over de stad, dus we hadden het zo vaak over Londen dat we er maar samen heen moesten. Hoogtepunten waren de musical Mamma Mia en de fietstaxi. Opnieuw ontzettend veel gelachen en was weer een succes.

Dit was in een notendop wat ik allemaal gedaan heb afgelopen maand. Mijn slaapritme lijkt nergens meer op, dus ik denk niet dat ik nog nuttige dingen ga doen de komende week. Nog wat kleine dingetjes regelen en vooral veel plezier hebben samen, want over een week ben ik weer definitief in Nederland. Ik kan het me bijna niet voorstellen en wil stiekem langer blijven, maar dat kan helaas niet. Het sneeuwt nu in Hull, dus onder het motto van plezier hebben ga ik nu eerst maar even buitenspelen.

Dikke kus Geralde

Ps. Happy Birthday Mama!!

  • 14 Januari 2013 - 14:56

    Linda:

    Leuk om je verhalen weer te lezen!
    Geniet van je laatste weekje daar, als ik dat zo hoor zou ik ook niet weg willen ;)

  • 15 Januari 2013 - 10:17

    Mama:

    Dank je wel voor je felicitaties! Het blijft wel leuk om al die verhalen te lezen.
    Tot snel!!

  • 16 Januari 2013 - 15:33

    Nathalie:

    Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee was leuk :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geralde

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 7762

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 21 Januari 2013

Studeren in Hull

Landen bezocht: