Hull & Campus ontdekken - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu Hull & Campus ontdekken - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu

Hull & Campus ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Geralde

19 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Hello hello,

Ik ga gewoon verder waar ik gebleven was en dat was de campustour :) Er is zoveel te doen dat ik veel te vertellen heb...

We kregen met een groepje internationale studenten een rondleiding langs de belangrijkste gebouwen van de campus. Ze hebben echt van alles, ongeveer iedere faculteit heeft z’n eigen gebouw maar er zijn ook nog winkels, clubs, café’s, snackbars, een discotheek, een kapper en dat soort dingen. Het is dus ontzettend groot, maar de rechtenfaculteit zit in de Wilberforce building en dan is precies 3 minuten lopen vanaf mijn huis, dus super dichtbij. Kan ik ’s morgens lekker lang uitslapen, heerlijk!

Na de campustour zijn we met wat mensen uit ons groepje boodschappen gaan doen. We kozen voor wat makkelijks: bier en pizza. We kwamen terecht in ons huis en al gauw zat de hele keuken vol met mensen met allemaal verschillende nationaliteiten. We hadden vertegenwoordigers uit Amerika, Frankrijk, Denemarken, Colombia, Nederland, Duitsland en Zweden over de vloer. We deden een soort voorstelrondjes, maar dan niet alleen met onze naam, maar ook land van herkomst, leeftijd, hobby’s, broers/zussen, studie, vriendje/vriendinnetje en dat soort dingen. Het was echt ontzettend gezellig en het was leuk om meer te weten te komen over iedereen.

Na de pizza was er een filmavond van de universiteit, maar de meeste vonden Johnny English niet leuk dus daar zijn we maar snel weer weg gegaan. We hebben toen een Amerikaans kaartspelletje gedaan en daarna was het bedtijd. Door alle nieuwe indrukken ben ik iedere avond echt helemaal kapot! Gelukkig kan ik wel lekker uitslapen, want ’s morgens is er meestal nog niet zoveel te doen.

Dinsdag was het tijd om de stad te gaan verkennen. We vertrokken met ongeveer dezelfde groep als de dag ervoor richting het centrum van Hull. Er rijden hier heel veel dubbeldekkers, dus lekker Engels. We stonden eerst aan de verkeerde kant van de weg, want iedereen moet er nog een beetje aan wennen dat de auto’s hier aan de andere kant van de weg rijden. Poging twee slaagde wel en na ongeveer een kwartiertje waren we er al. We zijn eerst in twee winkelcentra geweest en daarna in een museum (gratis, haha) en de haven. Er zijn wel wat mooie gebouwen, maar het meeste is niks bijzonders. De taxi is, wanneer je met meer dan 4 personen bent, goedkoper dan de bus, dus terug zijn we lekker met de taxi gegaan. Voor iets van 10 minuten betaal je maar €1,40 dus een koopje!

’s Avonds was het quiznight. Het zou om 6 uur beginnen, maar uiteindelijk was het een uur of 7. Het was best leuk, maar het duurde ontzettend lang. Door onze lege maag konden we niet goed nadenken en werden we laastse, maar de pret was er niet minder om. Om half 11 konden we eindelijk gaan eten en het werd weer wat makkelijks: patat met kip van een of ander vaag tentje. Maar het was weer gezellig, so who cares?

Ondertussen is het alweer woensdag. We hadden vanmiddag weer een rondleiding door de stad, maar dat stelde niet zo veel voor. Ik ga straks boodschappen halen met mijn huisgenootjes en dan gaan we lekker samen eten. We zijn nu compleet: twee Deense, een Fins en een Duits meisje wonen bij mij in huis. Volgens mij zijn het leuke meiden dus het gaat helemaal goed komen :)

Alweer een lang verhaal, sorry!

Big hug,
Geralde

• 19 September 2012 - 19:04

Joke:

Klinkt goed allemaal Gerro! Have fun :) xxx

• 19 September 2012 - 20:50

Je Soort Van Tantetje:

Ha lieve schat,

Wat heerlijk om te lezen da tje het zo naar je zin hebt en zo druk bent.
    Beetje jammer om te lezen dat je toch niet zo slim bent als we in geschat hadden...;) links rijdende bussen en dan rechts wachten... tja...
    Uitslapen... hmmm ik heb weleens begrepen dat Lies daar nog beter in is, maar toch wel lekker dat je zo kort bij zit. Hier is alles prima. T is nog geen vrijdag geweest, dus dat wachten we dan maar rustig af. Ik geloof niet dat er verder nog bijzonder nieuws is, maar als het komt, hoor je het gewoon van ons... Weer veel liefs en ga lekker door met genieten. Knuffels!

• 19 September 2012 - 21:24

Evelien:

Mop wat geweldig om zulke blije, enthousiaste verhalen van je te lezen. Ik kijk er nu al naar uit om iedereen in het echt te ontmoeten en alles te zien. Geniet missie. Dikke kus van ons

• 20 September 2012 - 10:32

Dirkje:

Klinkt allemaal goed enne geruststellende foto's op fb ;-)
    Enjoy Hull!