Halverwege - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu

Halverwege

Blijf op de hoogte en volg Geralde

25 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Ik ben officieel over de helft van mijn tijd in Hull! Op mijn countdown klokjes op mijn telefoon staan nu 57 dagen te gaan in Hull en ik ben er al 70. Het is echt een gek idee, want vanaf nu wordt het echt aftellen. Vooral omdat ik nog wat leuke tripjes voor de boeg heb dus dan gaat de tijd extra snel. Gelukkig blijven we gewoon leuke dingen doen hier dus de tweede helft wordt zeker zo goed als de eerste :).

Mijn vorige verslag was ik geëindigd met spanning in mijn buik omdat het boxingteam een warming up ging geven. Nou die spanning was terecht! Het was een half uur lang rennen en vliegen met tussendoor een circuitje en shuttle run test-achtig iets. Zwaar vermoeiend! Maar het was best wel lekker achteraf, want moe worden van het sporten gebeurd me hier niet zo vaak. Afgelopen maandag gaf het boxingteam weer een warming-up, maar nu voor slecht een kwartiertje, dus dat was goed te doen.

Dinsdag 14 november stond er een oefenwedstrijd tussen Nederland en Duitsland op het programma. Als voorbereiding op de wedstrijd werden er al een aantal dagen wat plaatjes en filmpjes op Facebook gepost met grappen over de elftallen. Toen de wedstrijd begon stonden alle Nederlanders en Duitsers dan ook op scherp. Helaas was het een hele saaie wedstrijd en werd het een gelijkspel, dus konden we de Duitsers helaas niet uitlachen :( Gelukkig zijn wij in staat om overal een drankspel van te maken dus iedere keer wanneer het voetbal vast liep (stomme internet streams) moesten we drinken. Zo werd het extra gezellig, haha!
Donderdag kwamen mama en oma op bezoek! Tourguide Geralde kon dus weer in actie komen. Het was super gezellig om ze weer te zien en we moesten een snelle tour doen, omdat we iets te lang in de keuken hadden zitten kletsen :) Mama had de campus al gezien, maar de stad was ook nieuw voor haar dus dat was wel leuk. We hebben een museum bezocht en even geshopt. Niet heel bijzonder, maar wel bijzonder fijn om ze weer even te zien.

’s Avonds waren ze alweer weg dus toen ben ik weer gaan volleyballen in Barton. Het was weer heel leuk en nu was er ook echt een trainer. Vooral het aanvallen ging heel erg goed, al had ik na afloop wel allemaal blauwe plekken op mijn handen dus ik heb vast wat geks gedaan. Na de training stond er curry met rijst op het menu in de pub. Bevalt me prima dat volleybal in Engeland ;)

Vrijdag en zaterdag waren weer helemaal Engels. Vrijdag hebben we eerst mens-erger-je-niet gespeeld in de drankversie gevolgd door een paar potjes beerpong. Zaterdagavond stond er weer een volleybalsocial op het programma. Ik zat naast het Engelse meisje die de socials organiseert. Ze is buitengewoon goed in drinken en heeft al erg veel ervaring met alle drankspelletjes. Hierdoor wist ze het zo uit te kienen dat ik regelmatig verloor, dus ook deze avond vloeide de alcohol rijkelijk. Uiteindelijk twee erg leuke avonden gehad!

Afgelopen donderdag was de Christmas Lights Switch On. Ze maken hier in iedere stad een heel feest van wanneer de kerstverlichting in de stad aan gaat. Vanaf die avond zijn de winkels ook langer open om kerstinkopen te doen en ziet alles er gezellig uit. Het gemeentehuis was helemaal verlicht en er stond iemand te zingen op het balkon. Verder was er een heuse coca-cola truck en een optocht. Heel leuk, maar de kerstverlichting zelf stelde eigenlijk helemaal niet zo veel voor. Toch was het een hele leuke avond en die werd nog afgesloten met een heerlijk diner. Het was namelijk ook Thanksgiving en dat leek ons wel leuk om een keer te vieren. Het Amerikaanse meisje en nog een aantal anderen hebben daarom uren in de keuken gestaan om een Thanksgiving diner voor te bereiden. Het liep wel iets uit, dus we begonnen rond 12 uur ’s nachts met eten. Dat maakte het eten gelukkig niet minder lekker :) Ik voelde me zoals je je na een kerstdiner voelt: heel erg verzadigd! Maar wel super leuk om te doen.

Gister kwam Joke op bezoek =D Ik denk dat het een jaar of 10 is geleden dat ik Joke langer dan twee maanden niet heb gezien, dus het was de hoogste tijd om haar weer even te zien. We hebben zaterdag even door de stad gewandeld en wat boodschapjes gedaan. ’s Avonds hebben we junglespeed, stef stuntpiloot en mens-erger-je-niet gespeeld en toen wilde we naar de pub. Die was zoals altijd alweer dicht en toen we eindelijk binnen waren in de club was de intree belachelijk hoog dus zijn we maar weer naar huis gegaan. Gelukkig is het bij ons thuis ook heel gezellig dus hebben we lekker spelletjes gespeeld :). Vandaag even een rondje over de campus gemaakt en BOERENKOOL gegeten. Jaja, boerenkool! Stamppot is wel het voedsel wat ik ongeveer het meeste mis dus toen ik het gister toevallig in de supermarkt zag liggen had ik geen andere keus dan het te kopen. Het was echt heerlijk! Daarna moest Joke helaas alweer terug naar Londen om Manon op te zoeken :) Er zat vanmorgen geen lucht meer in het luchtbed, dus ik snap wel dat ze snel naar Londen vlucht, maar wel jammer dat de tijd soms zo snel gaat!

Alle andere avonden ben ik óf in de pub geweest om pool te spelen óf thuis om mens-erger-je-niet te spelen. Heel gezellig, maar niks bijzonders dus ik kan er eigenlijk niet meer dan dit over schrijven…

Tussen de bedrijven door heb ik ook nog gestudeerd! Ik ben begonnen met mijn eerste essay en de presentatie die ik over 1,5 week heb is al helemaal af. Prima studieweekje dus, al zeg ik het zelf ;) Vanaf morgen maar weer hard aan de bak, want er moet nog zoooo veel gebeuren voor half december…

Aankomende week gelukkig niet zoveel voorbereidingen meer voor de seminars dus de focus kan op mijn essays! Met als welkome afleiding Manon op bezoek volgend weekend =D Op vrijdagavond staat het Winterball op het programma dus dat beloofd veel goeds…

Big hug,
Geralde

  • 25 November 2012 - 18:40

    Mama:

    Altijd leuk om je verhalen te lezen. Soort vervolgverhaal waar ik naar uit kijk. Fijne avond en succes met alles wat je volg week gaat doen. Groetjes aan iedereen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geralde

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 7774

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 21 Januari 2013

Studeren in Hull

Landen bezocht: