Week 2! - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu Week 2! - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu

Week 2!

Blijf op de hoogte en volg Geralde

30 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Ik ben ondertussen alweer twee weken van huis… maar het voelt eigenlijk al veel langer! Heb al zoveel dingen gedaan en gezien en zoveel nieuwe vrienden gemaakt dat ik hier al maanden zit voor mijn gevoel. Een goed teken denk ik maar zo ;)

Afgelopen week bestond vooral uit heel veel bijeenkomsten met informatie over echt alles. Ze hebben hier op de campus services voor je studie, maar ook voor je financiën, wonen en toekomst. Gelukkig heb ik hier ook een eigen supervisor, want ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee meer naar wie ik toe moet als er wat is ;)

Mijn dagen waren niet echt heel bijzonder afgelopen week, dus ik zal even mijn avonden samenvatten, die waren een stuk interessanter ;) Maandag: pub, dinsdag: Quiznight in de pub op de campus, woensdag: film, donderdag: pub, vrijdag: pub en zaterdag: club. Zoals jullie kunnen zien hebben wij als internationale studenten ons al helemaal aangepast aan de Britse cultuur. Iedereen gaat hier continu naar de pub, dus dan doen wij dat ook maar.

De pubs en club op de campus zijn heel erg groot, maar vooral heel erg goedkoop. Afgelopen week was het Freshers Week en daardoor waren er iedere avond feestjes met lange wachtrijen. Daarom zijn we vaak naar een pub geweest om gezellig daar wat te drinken. Voor of na de bezoekjes aan de pub zaten we vaak in een van de huizen (we zijn praktisch allemaal buren van elkaar) nog bij elkaar. We spelen dan kaartspelletjes, Jungle Speed of jawel: Stef Stuntpiloot. Dit spel kreeg ik van Nick en Timo om hier vrienden te maken en dat is gelukt hoor :-). Iedereen vindt het echt heel leuk, dus zeker een succes. Om verveling te voorkomen worden er vele variaties bedacht, zoals spelen met ringvingers, ellebogen en zelfs voorhoofden! We zijn studenten dus we maken er natuurlijk wel een drankspelletje van en dan is het spel een hele uitdaging soms kan ik zeggen.

Woensdag zijn we met 5 meiden naar de bioscoop geweest. Het werd ‘Kill them softly’, maar dat was geen succes. Het is een film zonder verhaal, dus absoluut geen aanrader. Nu vinden we de voorfilmpjes in Nederland lang duren, maar dan ben je nog niet in Engeland naar de film geweest. Het duurt maarliefst 35 (!!!!) minuten voordat de film begint. Bovendien ben ik een pauze gewend halverwege, maar dat schijnt ook niet normaal te zijn. Leerzaam avondje dus ;)

Gister (zaterdag) ben ik samen met mijn twee Deense huisgenootjes (Louise en Pernille) naar Beverly geweest. Dat is een heel schattig Engels dorpje in de buurt van Hull. We waren het dorp al snel uitgelopen en toen kwamen we in het Engelse buitengebied terecht. Echt heel erg mooi dus daar hebben we lekker een tijdje rondgelopen en foto’s gemaakt. We konden niet al te lang blijven, want om half 6 waren de volleybal dames try outs. Louise en Pernille gingen gezellig mee, want een teamsport in natuurlijk handig om mensen te leren kennen. Er waren ongeveer 25 meiden en we kregen meteen een pittige warming up. De vloer is spekglad, de ballen heel slecht en het niveau niet zo hoog, maar ach… het is volleybal! Ze hebben een dames en een herenteam die competitie spelen tegen universiteiten in de buurt en daar ben ik voor “geselecteerd”. Veel universiteiten in Engeland hebben op woensdagmiddag vrij voor sport, dus de meeste competities worden dan gespeeld. Ben erg benieuwd waar we allemaal naar toe moeten, maar lijkt me erg leuk om tegen andere universiteiten te spelen. Louise en Pernille vonden het ook erg leuk en die komen in de mixteams terecht. We kunnen alledrie vandaag de trap bijna niet opkomen, dus de training was zeker geslaagd.

’s Avonds vonden we dat we het wel verdiend hadden om uit eten te gaan. Helaas waren we even vergeten dat de keuken om 9 uur al sluit en waren we dus te laat. Erg irritant, maar niks aan te doen. We hadden wel erg honger, dus dan maar een broodje subway :). Daarna was er nog een feestje op de campus, maar daar vond ik weinig aan en voelde me niet zo fit dus maar lekker op tijd naar huis gegaan.

Nu is het alweer zondag en ben ik hier bijna twee weken. Morgen beginnen de colleges en moet ik er weer aan geloven: studeren! Ik heb 13 weken vakantie gehad, dus ik weet niet zo heel goed meer hoe het moet ben ik bang. Hoe het hier precies gaat met alles weet ik niet, maar dat gaan ze me deze week vast wel vertellen. Ik ben ontzettend benieuwd en heb wel zin om weer wat nuttigs te gaan doen met mijn leven ;)

Ik zal deze keer ook even wat foto’s bij mijn verslag doen voor de mensen zonder Facebook.

See you later! Liefs Geralde

  • 30 September 2012 - 18:09

    Muis:

    Haha, wat een leuk verhaal!
    Fijn om te horen dat je je zo goed kunt aanpassen aan de Britse cultuur :)
    En wat leuk dat je lekker kunt volleyballen! Hebben ze ook een schaatsbaan? Of moeten we een diepzitschema opsturen?

    Heel veel succes met je colleges komende weken.

    Bisous

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geralde

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 7800

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 21 Januari 2013

Studeren in Hull

Landen bezocht: