Topweek!! - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu Topweek!! - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu

Topweek!!

Blijf op de hoogte en volg Geralde

22 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Afgelopen week was echt een topweek! Niet omdat de colleges nou zou verschrikkelijk leuk waren, maar vooral omdat ik ontzettend veel leuke dingen heb gedaan.

Het begon maandagavond met de eerste volleybaltraining voor de BUCS teams (competitieteams). De dames en de heren trainen samen op één veld, dus het is een beetje anders dan ik gewend ben, maar wel heel erg gezellig. Er waren een aantal mensen die het systeem nog moesten leren, dus het was wel een beetje saai, maar ik denk dat de rest van de trainingen best leuk gaan worden :)

Dinsdag ben ik voor het eerst wezen hardlopen met het hardloopgroepje van de universiteit. Thuis loop ik hooguit een keer of 10 hard per jaar op momenten willekeurig verspreid over het jaar. Ik ben hier ook vrij non-actief, dus ik was benieuwd hoe ver ik zou komen. We gingen een rondje van bijna 6km en normaal doe ik 3, dus het was zeker een uitdaging. Na een km of 4 moest ik afhaken, dus dat viel niet tegen, aangezien de meeste mensen uit de groep (halve) marathons lopen. Als beloning voor deze inspanning was er taart, want Ingeborg was jarig! Toen de taart op was zijn we naar de Fishbowl vertrokken om het te vieren in Hull-style. Het was gezellig, maar ik ben op tijd naar huis gegaan, want de volgende dag stond een drukke dag op het programma…

...want papa en mama kwamen langs! Dat mama zou komen wist ik al zeker, maar wie ze mee zou nemen was nog een verassing. Nu het ik het al een beetje aan voelen komen, maar het was toch wel erg leuk om te zien dat papa er bij was :). Ze hadden een hele grote koffer vol met Nederlands eten mee. Kruidnoten, chocolade pepernoten, chocoladeletter, thee, drop, speculaas, hagelslag, vlokken & Jägermeister (van Gert&Sandra) en nog meer. De eerste zak chocoladepepernoten en drop zijn er al doorheen moet ik bekennen ;). Na een rondleiding door het huis hebben we over de campus gewandeld en wat van de omgeving gezien. In de middag zijn we naar de buitensportvelden geweest, waar wedstrijden en trainingen bezig waren van voetbal, netbal, rugby, ultimate frisbee, hockey en boogschieten. Genoeg om te zien dus!

Daarna was het alweer tijd voor onze eerste volleybalwedstrijd. We wonnen de eerste set, de tweede en derde set verloren we dik en de laatste set werd nog erg spannend, maar verloren we helaas ook. Gelukkig hielp onze tegenstander ons een beetje door de eerste set met libero te spelen en die de tweede set als gewone speelster in te zetten, dus denk ik dat we de wedstrijd toch nog gewonnen hebben :). Het was voor een aantal meiden vooral erg lastig waar ze moesten staan en daarna moesten switchen, maar dat ging in de loop van de wedstrijd wel beter. Ik denk dat een paar trainingen zeker gaan helpen ;)
Na de wedstrijd moesten papa en mama helaas al weer naar huis. Het was echt superfijn om ze weer even te zien, maar vooral ook heel erg leuk om te laten zien waar ik nu woon en met wie. ’s Avonds meteen de jägermeister maar opengetrokken en er een leuke avond van gemaakt met de buren. Donderdagavond was eigenlijk precies hetzelfde als woensdagavond, dus met spelletjes en drank :), wederom weer erg gezellig.

Vrijdag kreeg ik weer bezoek: Manon! Die woont in Londen en had ik al bijna 2,5 maand niet gezien dus dat werd weer de hoogste tijd. Eerst wat boodschappen ingeslagen en wat speed-shoppen gedaan en daarna kreeg ook zij een rondleiding door het huis en over de campus. Nu was ik nog geen één keer naar de McDonalds geweest in Engeland, terwijl er hier eentje aan het eind van de straat zit. Dat werd dus de hoogste tijd om die eens te onderzoeken dus dat heb ik maar even gedaan met Manon. Daarna moesten er nog meer boodschappen gedaan worden (weekendboodschappen: drank) en waren we te laat om de ISA verkiezingen bij te wonen. Terwijl wij lekker zaten te eten kregen we berichtjes dat de verkiezingen erg saai waren, dus het was achteraf erg goed dat we ze gemist hadden. Bij de verkiezingen kreeg je wel een kaartje voor gratis intree voor het ISA Verkiezingsfeest ’s avonds, maar gelukkig hebben ze bij de buren een scanner/printer en hadden wij ineens ook gratis kaartjes :)

Zonder te veel in details te treden werd het een legendarische avond waar we nu (3 dagen later) nog steeds over praten. Manon heeft iedereen leren kennen en heeft het zo leuk gehad dat ze in december weer terug komt (jippieeee).

Het zal geen verassing zijn dat we zaterdag eerst maar even flink hebben uitgeslapen. ’s Middags zijn we naar de stad geweest en hebben we de McDonalds in het centrum ook maar even getest. Daarna hebben we Halloween-inkopen gedaan, want we gaan met ons huis een Halloweenfeest geven. Niemand heeft het ooit echt gevierd, dus dat wordt de hoogste tijd. Aan het eind van de middag was het helaas al weer tijd om afscheid te nemen van Manon, maar nu met het idee dat we elkaar vast snel weer zouden zien. Zaterdagavond was iedereen kapot dus is bijna niemand uit geweest.

Zondag was weer skype en veel studie, omdat ik daar door alle het bezoek nog niet zo veel tijd aan had besteed. Tussendoor nog even een paar keer een thee-sessie gehad met wat huisgenootjes en buren en toen was de dag alweer om.

Vandaag weer het begin van een nieuwe week vol met school en opnieuw heel veel leuke dingen. Woensdag staat mijn eerste uit wedstrijd op het programma, waarvoor we in een mini-busje op pad gaan. Het is 2,5 uur heen en 2,5 uur terug, dus dat wordt vast een heftig dagje. Volgend weekend komt Lisanne op bezoek en gaan we alvast haar verjaardag vieren, dus dat gaat ook erg gezellig worden :)

Meer heb ik niet meer te vertellen, dus dat was het weer voor vandaag ;)

Liefs Geralde


  • 22 Oktober 2012 - 14:53

    Nathalie:

    Krijg steeds meer zin in de Oud&Nieuw parté :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geralde

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 7795

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 21 Januari 2013

Studeren in Hull

Landen bezocht: