Haar naam is Sarah... - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu Haar naam is Sarah... - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu

Haar naam is Sarah...

Blijf op de hoogte en volg Geralde

24 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Sarah? Wie is Sarah? Ik zie het jullie allemaal al denken. Maar om het jullie makkelijk te maken zal ik het gewoon uitleggen ;)

Zoals jullie wel weten is mijn naam redelijk uniek en moet je het een paar keer horen voor je het kan onthouden. Op zich is dat niet zo'n probleem, maar het wordt wel een beetje lastig als je mijn naam niet eens uit kan spreken. We zijn hier met mensen van over de hele wereld, maar behalve de Nederlanders en Duitsers kan bijna niemand de "g" uitspreken. Vooral wanneer het de eerste letter is is het erg lastig. Nu heb ik thuis verschillende bijnamen, maar ze beginnen allemaal met de "g", dus daar schiet ik niks mee op. Het werd al wel snel duidelijk dat mijn eigen naam niks ging worden hier, dus ik had echt een nickname nodig. We liepen hier over na te denken met een groepje en ineens kwam iemand met Sarah en dat is hem geworden. Dus nu noemt iedereen me hier Sarah :)

Mijn vorige verslag was alweer van woensdag dus heb weer veel te vertellen. Woensdag heb ik gezellig samen met mijn huisgenootjes gegeten. Het is leuk om ze beter te leren kennen en het zijn allemaal leuke meiden. We zijn allemaal wel redelijk netjes dus ik denk dat we de 4,5 maand samen wel gaan doorkomen. Na het eten zijn we naar een 'houseparty' geweest. Het was nog redelijk rustig op de campus, omdat de Engelse studenten zaterdag pas zouden komen. Toch was het feestje best wel druk en gezellig.

Donderdag hadden we om 9 uur al een meeting voor alle internationale studenten. We kregen allemaal verhaaltjes te horen van de brandweer, politie en dat soort zaken. De meeste studenten waren er netjes om iets voor 9, maar het begon eigenlijk pas 9.45 omdat ze verwacht hadden dat we laat zouden zijn. Overig begint bijna alles te laat dus heb nog maar weinig van de Engelse stiptheid gemerkt ;). Rond de middag was de meeting afgelopen en er stond eigenlijk niks meer op de planning. Het is best intensief allemaal met al die nieuwe indrukken enzo, dus heb 's middags heerlijk geslapen. 's Avonds was er een karaoke party in een bar op de campus. In het begin was het nog niet zo druk bij de karaoke, maar hoe later het werd, hoe meer mensen de uitdaging aan gingen. Dat had waarschijnlijk veel te maken met het alcoholpercentage in hun bloed, haha. Het werd niet altijd even mooi gezongen, maar het was er niet minder gezellig om. Na de karaoke gingen we nog even naar Marrissa, een Amerikaans meisje. De meeste mensen hadden wel zin in wat eten en toen heeft ze voor ons hamburgers gebakken op z'n Amerikaans. Echt ontzettend lekker! Binnenkort gaat ze nog een keer voor ons koken, dus ben benieuwd :).

Vrijdag was er weer een meeting, maar nu over wat sociale dingen zoals de student union, ISA en buddy scheme. Dat zijn verenigingen die voor studenten en ISA zelfs speciaal voor internationale studenten, verschillende activiteiten organiseren. Er was ook nog een organisatie van buiten de universiteit waarbij je je kan aanmelden om een weekend bij een Engels gezin te gaan wonen. Zo kan je dan kennis maken met de echte Engelse cultuur. Allemaal erg leuk, dus ik ben bang dat ik het de komende vier maanden nog druk ga krijgen ;)
's Avonds was het tijd voor de ISA (International Student Association) Party. Het feest werd gehouden in Asylum, dat is de club op de campus. Lekker dichtbij dus! Het was echt een super leuk feest en heel gezellig met de groep.

Zaterdag heb ik eerst maar even uitgeslapen. 's Middags ben ik met de twee Deense meisjes uit mijn huis wezen shoppen in Hull. Ze hebben 4 shoppingcentra waar onder andere een grote Primark is. Helaas waren we er vooral voor nuttige dingen en had ik al zoveel tassen dat shoppen niet meer ging lukken. Gelukkig heb ik nog een aantal maanden de tijd voor een paar goede shopsessies :)
De freshersweek begon ook zaterdag en dat betekent iedere avond feest. De meeste Engelse studenten zijn ondertussen ook op de campus gearriveerd en er zijn nu ongeveer 21.000 studenten op de campus! De feestjes zijn dus groter en er komen ook wat bekende namen langs. Helaas zijn er nu ook lange wachtrijen en hoge intreeprijzen en daarom zijn we met de groep maar bij iemand thuis gaan zitten. Hier hebben we toen verschillende drankspelletjes gedaan en heel veel gekke foto’s gemaakt. De foto’s zijn gelukkig verstopt op een geheime facebookpagina, so what happened in Hull, stays in Hull ;)

Zondag heb ik vooral op bed gelegen, omdat ik een beetje moe was van de avond ervoor, haha! ’s Avonds hebben we met was mensen gezellig een filmpje gekeken en ben ik maar weer op tijd naar bed gegaan.

Vandaag is het maandag en dat is de aftrap van het gedoe met vakken. Ze zijn hier nog niet zo modern als ik gewend ben en doen alle registratie nog op papier. Ik heb tijdje terug papier opgestuurd met 7 vakken die ik eventueel zou willen volgen. Ik ben voor 3 vakken vervolgens geaccepteerd, maar daarvan moest ik er 2 wisselen omdat ik die niet zou kunnen inbrengen in mijn studie in Utrecht. Je moet nu langs allemaal mensen om eerst de vakken te veranderen en te zorgen dat je sowieso 3 vakken hebt. Veel vakken zitten al vol, dus je kunt niet alles zomaar doen. Vervolgens moet je uitzoeken of de hoorcolleges niet overlappen, want dan moet je weer andere vakken zoeken. Later deze week moet je dan weer terugkomen om je in te schrijven voor werkgroepen en dan moet je alles weer laten registreren. Heel erg ingewikkeld en vaag, maar ik heb als het goed is nu 3 vakken:
- International Human Rights Protection
- Introduction to Law and Economics
- Sex(uality), Gender and the Law

Ik ben vanmorgen ook bij een huisarts langs geweest om me te registreren, dus vanaf nu kan ik veilig ziek worden. Vanmiddag moet ik me nog laten registreren bij de universiteit, dus weer papierwerk vandaag. De rest van de week bestaat vooral uit bijeenkomsten van de School of Law met informatie over van alles en nog wat en nog wat gedoe met het kiezen van de vakken.

Dikke knuffel uit Engeland!
Geralde

  • 24 September 2012 - 15:30

    Je Soort Van Tantetje:

    Jonge jonge zeg, wat een gedoe, maar ook heel leuk om te lezen hoe het eraan toegaat. Daarnaast heel nieuwsgierig geworden naar die geheime foto's haahaha. Geniet er maar lekker van, misschien krijgen we nog wel een hele andere Geralde terug :P Top van je dat je de naam Gary niet hebt overwogen (toch een hele algemene Engelse naam...) Zo kun je in elk geval je tjikkies recht in de ogen blijven kijken hahaha. Hier alles toppie, was ff wennen zo die eerste echte vrijdag zonder jou, maar t is ons gelukt hoor...;) Hopelijk blijft alles zo leuk en goed gaan als nu, ben heel benieuwd naar je verhalen, dus blijf lekker schrijven. Weer een dikke pakkerd van ons!

  • 24 September 2012 - 15:41

    Geralde Van De Bunt:

    Gary vinden ze ook heel lastig, dus dan maar iets unieks :)

  • 24 September 2012 - 15:52

    Willie Gerritse:

    Hoi "Sarah", klinkt oud ;-), Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt, dan zijn de maanden zo om, Volgens mij wordt er ook veel gefeest bij jullie , Geniet ervan, je bent nog jong,
    groetjes van Ab en Will

  • 24 September 2012 - 21:37

    Mama:

    Hallo, hebben we daar weeekenlang sessies over gehouden....hoe gaat ons kindje straks heten? What's wrong with Geralde? Maar beste Sarah het is weer geweldig om je verslag te lezen. Volgens mij heb je zo toch vakken die je graag wilde, toch? Als je dit zo volhoudt dan heb je een dijk van een verslag. Denk wel aan foto's hè? Maak je je moeder blij mee. Voor straks trusten en voor morgen succes met alles wat je gaat doen. Knuffel van ons.

  • 26 September 2012 - 05:41

    Marike:

    Haha staat je goed hoor zo'n naam!;)
    Heel veel plezier en succes verder!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geralde

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 7767

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 21 Januari 2013

Studeren in Hull

Landen bezocht: