Eerste week school - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu Eerste week school - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu

Eerste week school

Blijf op de hoogte en volg Geralde

09 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

En toen was het ineens zover. Na twee weken leuken dingen doen was het ineens tijd om mijn hersenen weer eens te gaan gebruiken. Bovendien zijn alle colleges en boeken ineens in het Engels om het nog even extra lastig te maken, maar toch had ik wel weer zin om te beginnen.

Het eerste college op de planning was 'Sex(uality), Gender and the Law' maandag van 16.15 - 18.05, echt een heerlijke tijd *ahum*. Het gaf me wel wat extra tijd om mezelf voor te bereiden, want ik was er pas de avond ervoor achter gekomen dat we wat moesten lezen dus ik kon meteen vol aan de bak.
Ik heb alleen maar seminars, een soort combinatie van een hoorcollege en een werkgroep. Het vak is meer een soort praatgroep, want ik heb niet echt het idee dat ik heel veel leer, maar het zet je wel aan het denken. Zo moesten we bijvoorbeeld een belachelijke vragenlijst lezen (voor mensen die geen zin hebben om hun eigen huiswerk te lezen: http://www.pinkpractice.co.uk/quaire.htm). Vraag nummer 2 is bijvoorbeeld wanneer je hebt besloten om heteroseksueel te zijn. Vrij vreemde vraag lijkt mij, maar een vraag die regelmatig aan homoseksuele mensen gesteld wordt. Dat is dus ook het idee achter deze vragenlijst: draai het eens om en zie hoe grof de vragen zijn. Dit zijn dus de soort dingen die we bespreken in deze seminars, erg vrij vak dus. Heb nog geen verband met rechten gevonden in dit vak, maar dit terzijde ;)

Dinsdagmorgen 9.15 stond seminar nummer twee op het programma: Introduction to Law & Economics. Wat heel anders dan de dag ervoor, maar dat is juist wel weer leuk. Het was een vrij saai introductie college, maar vanmorgen was het tweede college al wat beter. Het is wel ingewikkeld en dan helpen al die Engelse termen ook niet echt. Dus nog maar even de PowerPoint slides doornemen en duimen dat het kwartje snel gaat vallen.
Dinsdagavond was het weer Fishbowl-time! Niet zo legendarisch als de keer ervoor, maar was wel weer erg gezellig. Toch echt wel onze favoriete kroeg en dat heeft er vooral mee te maken dat je twee drankjes krijgt voor 1,50 pond. Zorgt er zeker voor dat de stemming binnen de kortste keren erg goed is ;) Die korting krijg je alleen met de vouchers die ze iedere dag uitdelen. De eerste dagen dachten we: ‘daar heb je weer zo’n idioot in een vissenpak’. Dat is ondertussen wel iets veranderd, want nu vragen we of we niet een paar vouchers mogen hebben, haha!

Woensdags ben ik vrij dus heb ik heerlijk uitgeslapen. 's Middags even op ontdekkingstocht geweest in de bibliotheek. Het is hier vrij normaal om je boeken niet te kopen, maar gewoon in de bieb te gaan lezen. De docenten schrijven dan ook veel literatuur uit verschillende bronnen voor, dus dan heeft het ook niet echt zin om een boek te kopen voor slechts één hoofdstukje. 's Avonds was het tijd voor mijn eerste social: I <3 Volleyball. Mijn eerste feest samen met Engelse studenten dus ik had me voorbereid op het ergste. Maar het was nog veel erger! Bij binnenkomst moesten we meteen een shotje en een biertje halen. We begonnen met voorstelrondes (in de drankversie) en dat werd gevolgd door nog 2,5 uur vol met verschillende drankspelletjes. Ik snap er niks van dat sommige mensen nog konden lopen aan het eind van de avond, want echt het ene na het andere drankje werd achterovergeslagen. We hadden bijna geen tijd om gewoon een gesprekje aan te knopen met iemand dus dat was wel jammer. Maar wel weer een hoop nieuwe mensen leren kennen, dus het was zeker wel gezellig :).

Donderdag was het tijd voor alweer de laatste seminar van de week: International Human Rights Protection. Ook dit was weer echt een introductie college, maar ik denk wel dat ik het erg leuk ga vinden. Ging natuurlijk meteen weer over vrouwenrechten en prostitutie in Nederland, dus voelde meteen thuis.
Na al die biertjes werd het wel weer tijd om even wat te zweten, dus volleybalspullen bij elkaar gezocht en richting de sporthal samen met Pernille en Heiner. Het was de training voor de beginners, dus heb veel gelachen, maar het was ook wel lekker om weer even wat te doen. Helaas ging Heiner wel door zijn enkel, maar als geluk bij een ongeluk kregen we een lift naar huis. Blijft toch erg leuk om in een Engelse auto te zitten en aan de verkeerde kant van de weg te rijden :)

Ook op vrijdag heb ik geen college dus lekker rustig dagje. 's Avonds even gezellig gedaan bij de buren, maar voor de verandering een keer rustig aan, want wilde wel beetje fit zijn voor York! Om 8 uur werden we al op de verzamelplaats verwacht, dus dat was lekker op tijd. Uurtje later waren we in York, echt een onwijs leuke stad! Er loopt een heel lange oude stadsmuur door de stad en daar zijn we overheen gelopen. Onderweg kastelen, kerken en ouderwetse huizen gezien. Lekker rondgelopen met de groep en als lunch een traditioneel Engels ontbijt gegeten! Was best wel lekker, maar zou het nooit 's morgens vroeg door m'n keel kunnen krijgen. Het was echt een ontzettend leuke dag en die moesten we natuurlijk goed afsluiten. Daarom hebben we 's avonds gezellig spelletjes gespeeld in onze keuken en daarna Fishbowl weer onveilig gemaakt. Er waren 3 jongens verkleed als benaan en cheerleaders, dus dat leverde weer wat leuke kiekjes op.

Zondag en maandag stonden vooral in het teken van studie. De volleybaltraining maandagavond ging niet door, omdat het cricketteam een raam had gebroken en daarom konden we de zaal niet gebruiken. Gelukkig waren mijn huisgenootjes thuis en heb ik gezellig met ze in de keuken gezeten. Later kwamen er steeds meer mensen bij, dus alsnog een hele leuke avond gehad.

Vanavond gaan we naar de Hull Fair!! Het is de grootste rondreizende kermis van Europa en heeft meer dan 250 attracties. Ik heb ook erg veel zin om er heen te gaan en het gaat vast weer een leuke avond worden :)

Tot slot wil ik graag even melden dat ik in al die tijd hier pas één dag regen heb gehad, dus dat jullie in Nederland maar geen grapjes meer moeten maken over het weer hier ;)

Dikke kus Geralde

  • 09 Oktober 2012 - 19:47

    Willie:

    nou Geralde, dat ziet er weer gezellig uit daar bij jou, volgens mij mis je Nederland, en de jongens niet echt :-) en hier regent het dit keer ook niet, mooi weer met lekker zonnetje. groetjes Ab en Willie x

  • 13 Oktober 2012 - 20:48

    Norma:

    He Geralde,

    Leuk om je zo te volgen.

    Volgens mij ben je al een beetje gesettled en gaat het vast allemaal goedkomen daar in de UK.

    Nog een fijne dat daar en tot gauw!

    Groetjes,
    NRoam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geralde

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 7772

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 21 Januari 2013

Studeren in Hull

Landen bezocht: