Gesetteld - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu Gesetteld - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu

Gesetteld

Blijf op de hoogte en volg Geralde

15 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat ik helemaal gesetteld ben hier. School, maar ook het eten koken, wassen en opruimen. Alles gaat gewoon lekker zijn gangetje, heerlijk! Ik heb best wel veel vrije tijd, omdat ik hier veel minder verplichte dingen heb dan thuis. Thuis schiet ik vaak in de ik-ben-verveeld stand, maar hier vind ik het juist lekker. Uitzendinggemist.nl is mijn nieuwe beste vriend geworden, dus ik vermaak me prima :).

Vorige week dinsdagavond zijn we dus naar de Hull Fair geweest. Het was de grootste rondreizende kermis van Europa en ik kan je zeggen dat het ook echt heel erg groot was! Nu ben ik qua kermis alleen Nijkerk gewend, dus dat is niet zoveel bijzonders, maar dit was wel echt enorm. Ze hebben er iedere kermisattractie die je maar kan bedenken en dan in ongeveer 4 uitvoeringen, dus andere kleuren en zo. Natuurlijk was alles lekker duur, dus ik ben maar in één attractie geweest. Een soort zweefmolen die heel erg hoog ging, zodat we over heel de kermis, maar ook over heel Hull heen konden kijken. Het was donker en dan met al die lampjes was echt een gaaf gezicht!

Woensdag had ik geen college en ik zat vol goede plannen, maar daar kwam weer eens niets van terecht. ’s Avonds gingen we op zoek naar een pub waar we nog niet geweest zijn en we kwamen terecht in de Gardeners Arms. Het was erg druk, omdat woensdagavond de avond is van de verenigingen. Die gaan dan met heel de vereniging in een pub zitten tot een uur of 11 en dan door naar Asylum (club op de campus). Je moet altijd verkleed met je vereniging zodat je herkenbaar bent, dus het is altijd een leuk gezicht als je woensdagavond iedereen over straat ziet lopen. Helaas zorgt het er wel voor dat de pubs binnen no-time vol zitten. Daarom had ik het al snel bekeken in de pub en zijn we naar huis gegaan en hebben nog wat spelletjes gedaan.

De volgende dag bestond vooral uit studeren, want moest nog wat dingen lezen voor mijn college en aan het eind van de dag was er een seminar International Human Rights Protection. Erg interessant vak, dus best leuk om te lezen :). ’s Avonds was ik best wel moe en had ik echt zin om een avondje niks te doen. Ik had van thuis de Sims 3 meegenomen en ik vond dat het wel een tijd werd om het dan ook maar een keer te gebruiken. Dus heb lekker een avondje zitten simsen. Ik merkte wel meteen dan je wel meer gaat denken over thuis als je heel de avond op je kamer zit, dus ik denk dat het maar goed is dat ik bijna nooit echt de hele avond op mijn kamer zit ;).

Vrijdagmorgen wilde ik de dag goed beginnen en lekker gaan hardlopen. Het plan was ietjes verder als woensdag en dan moest ik dus een zijstraatje nemen. Dat ging een beetje verkeerd, want ik wist daarna niet meer waar ik was. Ik heb normaal best wel redelijk richtingsgevoel, maar in een buurt waar je nog nooit geweest bent is dat schijnbaar toch lastiger… Uiteindelijk in plaats van 3km werden het 8km, dus was wel een sportieve morgen zullen we maar zeggen.
’s Avonds wilde iedereen vroeg naar bed omdat de volgende dag de trip naar Liverpool op het programma stond voor de meeste mensen. Ik was te laat en de kaartjes waren uitverkocht, dus ik hoefde niet om 7 uur bij de bus te zijn, dus ik wilde wel wat leuks doen. Gelukkig waren er wel wat mensen in voor een paar spelletjes en die bleven nog erg lang plakken. Was super gezellig en ze hadden de volgende morgen best wat moeite om hun bedje uit te komen, dus missie geslaagd! ;)

Zaterdag was het dus helemaal stil in huis, want iedereen was weg. Louise had vrienden uit Denemarken op bezoek, dus die was in het centrum. Daarom heb ik maar wat gestudeerd en boodschapjes gedaan en andere luie zaterdag klusjes. Aan het eind van de middag ging ik met de andere overblijvers naar een gitaarwinkel en daarna nog beetje rondgehangen bij hun thuis totdat iedereen weer thuis kwam. Lekker Chinees eten besteld, want het was natuurlijk weer te laat om uit eten te gaan. Het was afgelopen zaterdag ook International Suit Up Day, wat betekend dat je in je nette kleren moet lopen. We vonden het wel leuk om daar aan mee te doen, dus konden we op stap met z’n allen in ons nette pak. Louise had haar vrienden Fishbowl beloofd, dus gingen we daar maar weer heen. Het was opnieuw een topavond, zoals het natuurlijk hoort. De pub sluit altijd om 2 uur, maar we waren nog niet uitgefeest dus gingen we maar met een hele groep in onze keuken zitten. Beetje spelletjes gespeeld en beetje geouwehoerd en uiteindelijk bleven we met twee Duitse buurjongens, mijn huisgenootje Nina en ondergetekende over. Nu verwacht je waarschijnlijk een heel spannend verhaal, maar we hebben het over de Finse taal gehad ;). Fins is echt verschrikkelijk moeilijk! Ze kennen bijvoorbeeld geen ‘op’ en ‘in’, dus dat verwerken ze in een woord. Uiteindelijk kan een woord 15 verschillende vormen hebben, dus Nederlands is echt een eitje!

Zondag was iedereen brak, echt heel erg brak. Ik voelde me daarentegen eigenlijk wel prima, dus ik heb lekker gestudeerd. Om een uurtje of 5 kwam ik de eerste mensen tegen en die zagen er nog steeds uit als een soort zombies. Gelukkig ging een huisgenootje pannenkoeken voor ons bakken, dus konden we lekker achterover zitten en lui zijn.

De eerste vier weken zitten er alweer op. Iedereen had me al gewaarschuwd dat het snel zo gaan, maar dit gaat wel heeeel snel! Gelukkig heb ik nog 3,5 maand te gaan en ik ga er dan ook alles aan doen om maximaal te genieten van deze tijd!

Komende week staan er nog hele leuke dingen op de planning. Dinsdag is het Nederlandse meisje uit Utrecht jarig, dus dat is een goede rede voor een feestje :). Woensdag komt mama op bezoek met iemand, maar wie zijn ze nog ruzie over aan het maken thuis. Woensdagmiddag is ook mijn eerste volleybalcompetitie wedstrijd. We hebben echt een super goede voorbereiding gehad voor de eerste match, met heel veel rust. Vanavond is de eerste training, dus we gaan knallen woensdag! Of niet… ;)
Het weekend wordt helemaal top, want vrijdag komt Manon!! Het is ondertussen alweer ruim twee maanden geleden dat ik haar gezien heb, dus ik heb er echt superveel zin in =D

Maar nu is het eerst tijd voor serieuze zaken, want moet toch echt even gaan studeren.

Big Hug,
Geralde

  • 15 Oktober 2012 - 13:00

    Gaby:

    Zagen we er echt uit als zombies?! Hahaha..
    Leuk verhaal moet ook weer echt eens wat schrijven.

  • 15 Oktober 2012 - 13:00

    Gaby:

    Zagen we er echt uit als zombies?! Hahaha..
    Leuk verhaal moet ook weer echt eens wat schrijven.

  • 15 Oktober 2012 - 13:00

    Gaby:

    Zagen we er echt uit als zombies?! Hahaha..
    Leuk verhaal moet ook weer echt eens wat schrijven.

  • 15 Oktober 2012 - 13:14

    Geralde Van De Bunt:

    Haha, echt wel! Pernille lag gewoon op haar bril te slapen :p En als jij nou wat schrijft heb ik ook wat te lezen :)

  • 15 Oktober 2012 - 14:02

    Je Soort Van Tantetje:

    Klinkt helemaal goed! Ik weet trouwens inmiddels wie er mee komt... maar ik zeg lekker niks. Das leuker voor jou;) We moeten binnenkort maar weer eens skypen, kun je Alex zijn tanden zien hahaha. Hier is alles verder wel goed. John komt woensdag alweer voor de derde keer, al blijf ik jou op vrijdag echt wel missen hoor. (altijd wel, maar op vrijdag extreem hahaha) Nicky is wel in de lappemand, horen we straks hoe en wat hopelijk. We bellen/mailen/faxen enz! Big hugs terug van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geralde

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 7769

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 21 Januari 2013

Studeren in Hull

Landen bezocht: