Halloween - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Geralde Bunt - WaarBenJij.nu

Halloween

Blijf op de hoogte en volg Geralde

02 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Het is alweer bijna twee weken geleden dat ik een verslag heb geschreven, sorry! Het is echt super druk geweest, heb zelfs geen tijd om mijn essential reading te lezen. Fout ja, maar wel erg gezellig :)

De basis van mijn dagen zijn school en volleybal (& slapen). Ik train nu op maandagavond met het BUCS team en op donderdag met de mixteams (25 mensen op één veld). De donderdagtraining probeer ik Pernille en Louise zoveel mogelijk tips te geven, dus ben meer aan het trainen geven dan echt volleyballen, maar dit is veel leuker. Louise en Pernille zijn heel gemotiveerd om meer te leren dus dat is echt leuk. Van de week heb ik zelfs een keer in de regen buiten staan oefenen met Pernille.. gemotiveerd of niet??

Ondertussen heb ik ook mijn eerste uitwedstrijd gespeeld. We moesten naar Newcastle, dus drie uur heen en ook weer drie terug. We gingen met een mini-busje voor 16 personen en we waren met zeven dus dat was wel relaxt. Ik had wat leeswerk meegenomen om nog een beetje nuttig bezig te zijn. De reis viel best mee en ik was na drie uur zitten echt wel aan toe om even te bewegen. Van wat ik van Newcastle gezien heb is het echt een hele mooie stad en de universiteit is ook super mooi. Hun sporthal zag er erg nieuw uit, in tegenstelling tot die van Hull. Aangezien het systeem er nog steeds niet in zat waren de aanvoerster en ik vooral bezig om iedereen te vertellen waar ze heen moesten, dus zoals verwacht verloren we de wedstrijd. We werden nog wel een aantal keren flink genaaid door de scheidsrechter en dat heeft ons wel de tweede set gekost helaas. Maar het spelletje gaat wel steeds beter, dus het was toch wel een leuke wedstrijd.

Afgelopen weekend was Lisanne op bezoek. Hull is een echte shopstad, dus zaterdag maar meteen de hele dag geshopt samen met Pernille en Louise. Er waren een aantal mensen naar Londen, Oxford en Newcastle dus we hadden bijna geen buren meer. Gelukkig was er een volleybalsocial, dus stond er toch een hele leuke avond op de planning. We waren te laat op de social (begon half 8!) dus we konden meteen bij binnenkomst een shotje nemen. Daarna een biertje halen en tijd voor het eerste spelletje, een roeiwedstrijd. Twee rijtjes tegenover elkaar en dan een wedstrijdje welk team als eerste al zijn drankjes op heeft. Dus we konden meteen ons hele biertje achteroverslaan, lekkere binnenkomer. Na een aantal andere spelletjes vertrokken we met de taxi naar Spiders, een kroeg ergens in het centrum. Het was het weekend voor Halloween, dus het grootste gedeelte was verkleed. Ze draaide leuke muziek en de drankjes waren niet zo duur, dus het was weer een leuke avond :)

Zondags hebben we jack-o’-lanterns (pompoenhoofd) gemaakt. In Denemarken is dat het enige wat ze aan Halloween doen, dus mijn Deense huisgenootjes wisten gelukkig hoe het moest. Het was echt heel leuk om een keer te doen en ze zijn nog heel mooi geworden ook! Het was een goeie voorbereiding voor woensdag: ons eigen Halloweenfeest!
Op de tweede dag dat ik in Hull was (long time ago) ben ik wezen shoppen met Louise en Pernille en hebben we nepwimpers gekocht met veertjes voor Halloween. Dat was het begin van onze Halloween obsessie en we keken echt al weken uit naar ons eigen Halloweenfeestje. We hadden voor ongeveer €35 aan Halloweentroep gekocht om ons huis te versieren, maar het resultaat was er! Het huis zag er eng uit en iedereen was onder de indruk van alle moeite die we gedaan hadden. Er waren ongeveer 30 mensen en iedereen was verplicht om verkleed te komen dus iedereen zag er supergaaf uit. Verder moesten ze verplicht snoep meenemen en dat is natuurlijk lang niet op, dus we zitten nu nog steeds heerlijk te snoepen van alle Halloweencandy.

Ons feestje begon al om zes uur omdat we om tien uur naar Asylum wilde. Er werd ons verteld dat het Halloweenfeest in Asylum één van de beste feestjes van het jaar in Asylum is, dus daar moesten we natuurlijk heen. Het was echt heel erg druk in Asylum en echt iedereen was verkleed, dus dat was echt heel erg vet! Al met al was het echt een super toffe dag en weet ik zeker dat ik vaker Halloween wil vieren =D

Ik ben met Lisanne ook nog naar de Deep geweest. Dit is een van de grote attracties van Hull. Het is een diepzeeaquarium met allemaal bijzondere vissen e.d. Het was wel leuk om te zien, maar het was vrij duur en dus heb ik het wel gezien na één keer. Het was wel super gezellig om samen te doen met mijn zusje, want ’s avonds vertrok ze alweer naar huis. Volgende dag was ze jarig, dus het was wel gek om dat te missen, maar gelukkig hebben we het wel een soort van gevierd hier.

Gisteravond was weer zo’n typische avond in Hull. Louise, Pernille en ik kwamen rond half 11 thuis van volleybal en zaten nog even in de keuken te kletsen. Opeens waren er ook allemaal buren op bezoek en dan gaat de tijd zo snel. We dronken thee, aten snoep en speelde Snakes&Ladders en ineens was het half 2! Dit is waarschijnlijk ook de reden dat mijn hele slaapritme verpest is, want ik word echt pas moe rond een uurtje of één. Maar ach, het was wel weer gezellig!

Morgen ga ik met de ISA naar Manchester en woensdag komen Eline en Willemijn een dagje op bezoek. Tot die tijd mijn studietijd maar weer even ietsjes opvoeren, want heb nog heel wat in te halen...

Ik heb deze week mijn undergraduate module International Human Rights Protection omgezet in de postgraduate module International Human Rights Protection. Dit zijn precies dezelfde seminars alleen zijn er af en toe ook nog tutorials, maar in de eerste 5 weken is er slechts één geweest dus heb niet veel gemist. Ik heb nu als toetsing één groot essay in plaats van een essay en een tentamen. Dus ik moet straks drie essays schrijven en geen tentamens! Aangezien het soms best lastig te volgen is in de seminars ben ik hier heel blij mee.


Nu is het tijd voor een ontbijtje :)
Dikke kus Geralde

  • 02 November 2012 - 12:40

    Mama:

    Jij wilt over 7 weken echt niet naar huis ?!

  • 02 November 2012 - 12:54

    Zusje:

    Het was zoooo leuk! :)
    En bedankt voor die foto. Ik sta er zo... prachtig op.
    Haha.
    Dikke kus <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geralde

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 7765

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 21 Januari 2013

Studeren in Hull

Landen bezocht: